پشتیبانی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح
بازديد : 236

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

توجه به كاركنان به‌عنوان مهم‌ترین منابع ارزشمند سازمان، موضوعی است كه در درهة اخیر طرفداران زیادی پیدا كرده است هم‌اكنون مدیران به نقش اساسی كاركنان در سازمان پی برده‌اند

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

رهبری
برنامه‌ریزی
سازماندهی
مدیریت علمی
مدیریت منابع انسانی
استفاده بهینه از كاركنان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان
شناسایی عوامل مؤثر در عدم استفاده بهینه از كاركنان
خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشن
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان

بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

*همراه با پرسشنامه

چكیده
توجه به كاركنان به‌عنوان مهم‌ترین منابع ارزشمند سازمان، موضوعی است كه در درهة اخیر طرفداران زیادی پیدا كرده است. هم‌اكنون مدیران به نقش اساسی كاركنان در سازمان پی برده‌اند. با كمی تأمل می‌توان دریافت كه در تمامی بخش‌های مدیریتی ردپایی از این تفكر وجود دارد. چه آنانی كه بحث تحول و بهبود را دارند و چه آنانی كه بحث مدیریت استراتژیك و در كل تمامی متفكران عرصه مدیریت، به نقش بنیادی منابع‌انسانی توجهی خاص دارند و محور اصلی بحث آنان نیز همین منابع ارزشمند می‌باشد.
 
موضوعی كه از همان آغاز رشد مدریریت مطرح بوده است این بوده كه چگونه می‌توان از كاركنان به‌نحو مطلوبی استفاده كرد. نظریه‌پردازان مدیران هركدام نظریه‌ای برای برخورد با این مسئله ابراز داشته‌اند چرا كه رشد و توسعة سازمان را در گرو استفاده بهینه از كاركنان می‌دانستند. بحث استفاده بهینه از كاركنان امروز نیز مطرح است و باز هم‌چنان همه درپی آن هستند كه چگونه می‌توان از این منابع ارزشمند حداكثر استفاده را به‌عمل آورد. ما نیز در این تحقیق درپی آن هستیم كه بعضی از علل عدم‌ استفاده بهینه مدیران از كاركنان را بشناسیم.
 
تحقیق حاضر به بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان می‌پردازد. یافته‌های این تحقیق حاصل مطالعه‌ای است كه بررسی تعداد 30 نفر از كل مدیران سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران در سال 1379 صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل یافته با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چندمتغیره و دومتغیره و به‌وسیله نرم‌افزارهای PLUS صورت گرفته است. نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد كه عدم‌توجه به انجام وظایف مدیریتی مهم‌ترین عامل در عدم استفاده بهینه مدیران از كاركنان است. هم‌چنین در میان وظایف مدیریت، برنامه‌ریزی و رهبری بیشترین تأثیر را نسبت به وظایف دیگر مدیریت بر استفاده بهینه مدیران از كاركنان دارد و در پایان این‌كه عدم‌وجود هماهنگی بین وظایف مدیریت، یكی دیگر از عوامل مهم در عدم‌استفاده بهینه مدیران از كاركنان است.
 
 
کلمات کلیدی:

رهبری

برنامه‌ریزی

سازماندهی

مدیریت علمی

مدیریت منابع انسانی

استفاده بهینه از كاركنان

 
 
مقدمه
منابع انسانی، نقش اصلی را در بازدهی سازمان ایفاء می‌كنند. به جرأت می‌توان گفت تمام سازمان‌های كه در تحقق اهدافشان موفق بوده‌اند، مدیون منابع انسانی خود هستند، منابع انسانی تنها عاملان ارزش افزوده هستند و رشد و توسعه سازمان در گرو استفاده بهینه از این منابع می‌باشد.عامل اصلی توسعه نیافتگی كشورهای جهان سوم، بی‌توجهی به منابع انسانی بوده است. منابعی كه نیروی محركه هر سازمانی هستند. باوجود این‌كه كشورها از منابع‌ انسانی جوانی برخورد هستند، كماكان غرق در مشكلات فراوان‌اند و از به‌كارگیری این منابع ارزشمند عاجزند.سازمان‌های ما نیز هم‌چون كشورهای جهان سوم ارزشمند انسانی را به‌هدر می‌دهند و قادر به استفاده بهینه از این منابع نمی‌باشند. یكی از مشكلات اصلی سازمان‌ها ما، عدم استفاده بهینه از كاركنان است. مدیران در این میان، عامل اصلی، عدم‌استفاده بهینه از كاركنان هستند، برای این‌كه منابع انسانی همچون سایر منابع دردست مدیران قرار دارند. این مدیران هستند كه باید روش استفاده درست از منابع را بدانند و منابع انسانی را همچون گنج‌های نایابی پاس دارند.
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان1
چكیده2
مقدمه4
 
فصل اول:کلیات
تعریف موضوع:5
اهداف تحقیق6
چارچوب نظری:7
فرضیه‌های تحقیق:11
متغیرهای تحقیق12
شكل 1-1 ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته (محقق)12
ابزارای گردآوری اطلاعات13
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات13
محدودیت‌های تحقیق:13
واژه‌ها و اصطلاحات14
5- استفاده بهینه از كاركنان و افزایش بهره‌وری آن‌ها:16
فهرست پانویس‌های فصل اول16
 
فصل دوم: ادبیات موضوعه18
مقدمه:18
مدیریت منابع انسانی:19
مدیریت منابع انسانی در شروع انقلاب صنعتی:20
مدیریت علمی و استفاده بهینه از كاركنان21
تئوری كلاسیك سازمان و استفاده بهینه از كاركنان22
مكتب نئوكلاسیك و استفاده بهینه از كاركنان29
برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از كاركنان41
سازماندهی و استفاده بهینه از كاركنان48
طراحی شغل.51
كنترل و استفاده بهینه از كاركنان61
فهرست پانویس‌های فصل دوم66
 
فصل سوم: روش تحقیق70
روش تحقیق انتخابی72
روش جمع‌آوری اطلاعات73
میزان توجه به رفع انحرافات.76
اعتبار درونی و بیرونی پرسش‌نامه76
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.77
فهرست پانویس‌های فصل سوم78
 

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف